Kitabını da Basmışlar

hanimin ciftligi afis

Kitabın adı: Kitabını da Basmışlar

Kitabın yazarı: Bilge Öngöre

Kitabın konusu: Bir öğretmenin okuma ve genel kültür üzerine kısa tecrübesi.

Bayağıdır bloguma yazı yazamadım. Derslerin yoğunluğundan pek vaktim olmadı. Bu sefer biraz daha farklı bir hikaye ile karşınızdayım: Kitabını da Basmışlar. Çok bilinen, popüler bir hikaye değil belki. Ama ben çok sevdim. Güncel ve çok gerçekçi bir diyaloğun ürünü. Umarım sizler de seversiniz. Özeti her zaman yaptığım gibi yazarın dilinde yazdım.

Üç öğrencim üçü de ateş, su ve toprak kadar birbirlerinden farklılar. Tek ortak yanları başarılı olmaları. Ders verirken çok yoruluyordum. Vermek zorundaydım yeni aldığımız arabanın parasını ödemek zorundayız. Ben ders vermesem…..

En sonunda zil çaldı, çocuklar ders için geldiler. Konuyu anlattım vakit dolunca koşarak evlerine gittiler, ben ise ders bitince genel kültür anlatmayı düşünüyordum. Artık yarın anlatırım.

Ertesi gün çocukların gelmesini bekliyordum. Bekledim, bekledim, sonunda geldiler limonata ikram ettim. Her şey yolunda gözüküyordu. Limonatalarını bitirdiler. Derse başlamalıydık ve başladık. Test çözmeye başladılar. Çözdüler, çözdüler. Zamanın dolmasına 10 dakika kala ders bitiminde genel kültür işleyeceğimizi söyledim. Şaşırdılar, ama mecburen kabul ettiler. Nihayet ders bitti genel kültür testlerini dağıtmaya başladım. Ama hiçbir soruyu doğru düzgün çözememişler. Çözdükleri de yanlış. Ve testleri bitince evlerine doğru yol aldılar.Ben ise çok üzgündüm.

En iyisi komşuma gitmekti, ne zamandır gel diye başımın etini yiyordu. Kapıyı çaldım ve açtı. ‘Hoşgeldin’ dedi. Bana yaşadığı evdeki olaylardan anlatmaya başladı. Anlattı, anlattı. Ben de yaşadığım bu sıkıcı olaydan ona bahsetmek istedim. Olayı anlatmaya başladım. Şu benim ders verdiğim örgencilerin hiç ama hiç genel kültürü yok, bir test yaptım çoğu yanlış.

-Bir insan Hanımın Çifliği’nin yazarını bilemez mi? Ben bile biliyorum, ne kadar ayıp! O dizi çok izlenir, bir de kitabını da basmışlar demek.

Bu bizim hatamız sizlere doğru eğitim veremedik; verseydik bunları bilirdiniz.

……

Benim kişisel düşüncelerime gelince. Bir öğretmenin pişmanlık hissi. Aslında hikaye güzel, okumanın önemini de anlatıyor. Öğretmenin hisleri belirgin, ne isteğini bilen bir öğretmen. Öğrenciler başarılı, ama genel kültürlerinin yeterli olmadığını düşünüyorum. Tabi, asıl ilginç olanı komşunun durumu. Çünkü, komşunun da kitaptan haberi yok. Popüler bir dizi olan Hanımın Çiftliği’nin aslında Orhan Kemal’in romanından esinlenen bir dizi olduğunun farkında değil. Öyle ki dizi yapıldıktan sonra kitabının çıktığını düşünüyor. Bence dünyayı daha iyi anlamak için bol bol okumamız lazım.

2 thoughts on “Kitabını da Basmışlar

  1. Sevgili Beyza, öykümü okuduğun için mutlu oldum. Yorumun ve paylaşımın için de teşekkürler… Okumayı sevmen çok güzel,,, Adresini E-postama ulaştırırsan başka bir kitabımı imzalayarak sana armağan etmek istiyorum. Sevgiler…

Bir Yanıt Bırakın

